Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

KNCare en del af KNClean ApS
Skanderborgvej 13
8370 Hadsten
Info@kncare.dk
Tlf. 53 33 60 05

Priser
Alle produktpriser er ex. moms.

Afhentning
Det er muligt at afhente varerne direkte på vores lager;

Skanderborgvej 13, 8370 efter aftale på tlf. 53 33 60 05.

Betalingsmetoder:

Faktura:

Netto 2 dage fra fakturadato. Ved betaling efter forfaldsdag beregnes rente på 1,8% pr. måned samt administrationsgebyr kr. 50,-. Ved udsendelse af rykker tillægges et gebyr på kr. 100,00.

KNClean APS har ret til at kræve forudbetaling i visse tilfælde. Det kan forekomme ved større ordrer og/eller ved førstegangskøb.
Ovennævnte kun gældende for kundetyperne erhverv og offentlig ved kreditkøb!

Kreditkort og MobilePay:
Ved køb kan du betale med betalingskortene Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard og Maestro samt MobilePay.
Når du betaler med betalingskort eller MobilePay, vil betalingen først blive trukket fra din konto, når varerne afsendes fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. KN Care opkræver IKKE betalingsgebyr.
Vi benytter Bambora betalingssystem, der lever op til alle de sikkerhedskrav der er stillet, godkendt og certificeret af NETS. Al kommunikation mellem Bamboras betalingssystem og dig som kortindehaver, foregår via en krypteret SSL forbindelse. Det sikrer, at uvedkommende ikke kan se de data, som udveksles. Ligeledes krypteres data, der sendes mellem Bamboras betalingssystem og NETS betalingsserver. Ved betaling med betalingskort sendes oplysningerne krypteret til NETS.

Elektronisk fakturering (EAN)
Jf. lov om elektronisk fakturering fremsender vi elektronisk faktura til alle offentlige institutioner. Betalingsbetingelserne er som udgangspunkt 3  dage netto med mindre andet er aftalt i samhandelsaftale.
Du udfylder dit EAN nummer under dine bruger oplysninger, eller når du opretter dig som kunde. 

 

Levering:

0-15 kg:
Til hjem (op til 15 kg): kr. 89,-
Til virksomhed (op til 5 kg): 59,-
Til virksomhed (fra 5 til 15 kg): 79,-
Til pakkeshop (op til 15 kg): 63,-

15 til 25 kilo:
Til hjem (fra 15 til 25 kg): kr. 109,-
Til virksomhed (fra 15 til 25 kg): 99,-
Til pakkeshop (fra 15 til 25 kg): 99,-

Pakker over 25 kg, sendes på palle.
Halvpalle, fragt: 310
Helpalle, fragt: 510

Leveringstiden er som nedenstående:

  • Lagervarer: 1-3 hverdage alt efter godsets størrelse.
  • Ikke-lagervarer: afhængig af leverandør.

Ovenstående er baseret på leveringer til virksomheder og med levering i løbet af en normal arbejdsdag. For øer uden brofaste forbindelse, gælder priserne kun til afskibningssted.

Der skal i øvrigt forventes en forlænget leveringstid til ikke-brofaste øer.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på KNCare.dk Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  • Har modtaget din vare.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
  • Får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail til retur@KNCare.dk.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig, at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal straks sende din ordre retur til os, uden unødig forsinkelse, efter at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Brudte emballager tages IKKE retur. Personlige værnemidler tages som udgangspunkt ikke retur. Ved returnering af håndsprit og gel SKAL KNCare.dk kontaktes før afsendelse, så disse pakker kan emballageres og markeres korrekt jf. lovgivning.

OBS: Det er vigtigt, at du sender din pakke MED omdeling. Vi modtager/afhenter IKKE pakker uden omdeling! Dine varer skal sendes retur til:

KNCare.dk
Skanderborgvej 13
8370 Hadsten
Att: Retur

Varens stand når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Da varerne er sterile, og deres funktion kun er intakt ved, at de er sterile, må emballagen ikke være brudt ved returnering. Ydermere kan varens funktion forringes, såfremt at varen udsættes for fugt, ekstraordinær varme m.v. Ønsker du at returnere en vare, kontakt derfor KNCare.dk for at få anvisninger til opbevaring og returnering. Ved modtagelse af returvaren hos os, gennemgår vi varens beskaffenhed. Skulle varen vise sig ikke at være håndteret korrekt, kontakter vi dig for afklaring.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde aftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre at du udtrykkeligt har indvilget i noget andet, som vi sammen har aftalt. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil, at vi har modtaget den returnerede vare med mindre, at du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, bedes varen sendes til:
KNCare.dk
Norddigesvej 6
8240 Risskov
Att: Retur

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse herom til retur@KNCare.dk og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Dette kan kun finde sted mod forudgående aftale.

BEMÆRK: Varerne kan være forseglet med et KNCare.dk klistermærke. Brydes denne forsegling, kan varen IKKE returneres.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal først og fremmest vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Derudover skal vi bede dig sende en mail til ”retur@KNCare.dk” med følgende informationer:

  • Dit navn.
  • Virksomhedens navn.
  • Hvad returneringen omhandler. Fx en reklamation.

Returnering

Delvis returnering

  • Datoen for reklamationen/returneringen.
  • Din mailadresse.
  • Telefonnummer vi kan træffe dig på.
  • Eventuelle kommentarer (fx hvilke dele af ordren du ønsker at returnere, hvori en fejl består osv.).
  • Eventuelle bilag.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamation)
Købelovens mange regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på KNCare.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået, som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes til:
KNCare.dk
Skanderborgvej 13
8370 Hadsten

Att: Retur

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du, som tidligere nævnt, sende os en mail med de nødvendige informationer (se ” Hvad skal jeg sende med tilbage?” lidt højere oppe i handelsbetingelserne).

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at sende varen tilbage i forsvarligt emballage, og at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på KNCare.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn (for- og efternavn)
Adresse
Postnummer og By
Telefonnummer
E-mail adresse
CVR nr./SE nr. eller P-nr.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos KNCare.dk og opbevares i maks. fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke således, at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Alle medarbejdere hos KNCare.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige hos KNCare.dk er Morten Krarup.

Oplysninger afgivet til KNCare.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Som registreret hos KNCare.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til KNCare.dk via e-mail til kontakt@KNCare.dk.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til os via mail på adressen ”retur@KNCare.dk” med de samme informationer, som ved returnering (se længere oppe i betingelserne). Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Skulle vi mod forventning ikke kunne blive enige om en løsning sammen, har du mulighed for at klage til Forbrugerklagenævnet ved køb på over 800 kr. Du kan se mere på www.forbrug.dk. I visse tilfælde vil en tvist skulle løses ved en almindelig domstol.

Force majeure
Alle ordrer modtages med forbehold for force majeure. Strejke, lock-out eller skader forvoldt af brand eller vand, maskin- og strømsvigt, nationale eller internationale krigshandlinger, manglende levering af råvarer eller lignende leveringsproblemer berettiger os til at afvise ordren helt eller delvist eller udskyde leveringen.

Med undtagelse af bestemmelserne i KNCares generelle salgs- og leveringsbetingelser, fritager kunden KNCare for ethvert ansvar, der opstår som følge af overtrædelse af enhver bestemmelse i disse salgs-og leveringsbetingelser, som direkte eller indirekte er forårsaget af enhver pandemisk situation (som defineret af WHO), herunder men ikke kun COVID-19, enhver regeringsbeslutning der begrænser bevægelsesfriheden samt tilknyttede eller efterfølgende hændelser.

Hos KNCare er vi glade for, at du har valgt at læse vores handelsbetingelser. Vi håber, at de har givet dig en god mavefornemmelse og tryghed. Vi glæder os til at modtage din ordre, som vi håber kan bidrage til din og dine kunders sikkerhed!

Cookie-indstillingerne på denne side er sat til "tillad alle cookies" for at give dig den bedste oplevelse. Klik venligst på "Accepter" for at fortsætte med at bruge dette site.
You have successfully subscribed!
This email has been registered